MISIONES PROVINCIA
Y/2023
[EN]
Misiones is a branding project we developed for the Argentinian province.
The idea of growth was the starting point, which served as focus for the whole development.
Inspired by the exuberant nature of this province and its constant evolution thanks to tourism and local industry, we concluded that Misiones is a wealthy place where good things grow.
We sought to represent it in the visual identity, where greenery and nature are prominent. The project included the development of the visual identity and copywriting work.

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[ES]
Misiones es un proyecto de branding que realizamos para esta provincia de la Argentina.
El punto de partida, que sirvió de eje para todo el desarrollo, fue la idea de crecimiento.
Inspirándose en la exuberante naturaleza de este lugar, y en su evolución constante gracias al turismo y la industria local, se llegó a la conclusión de que Misiones es una provincia rica, donde las cosas buenas crecen.
Esto se ve representado en la identidad visual, donde el verde y la naturaleza toman un papel preponderante. 
El proyecto incluyó el desarrollo de la identidad visual y el trabajo de redacción.


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Branding: BACILE & LA LIBERTAD TNC
Concept Collab.: Agencia David



Otros proyectos

KNITTED CITY™
Knitted City is an international CG Studio that offers CG stills, animation, interactive experiences & art direction services. And this project consisted of developing the branding for the studio. The starting point for the brand's concept and aesthetics, was the idea of Knitted City as an open and great place to work. It’s related to the brand’s name, which tells the story of a united community of people from all over the world. We tried to represent the idea of a great ecosystem of work that attracts talents worldwide. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media and website.
MENTAL BEER · Branding
MENTAL BREWING CO. es una cerveza a la que no le importa la tradición. Sus variedades son accidentales, no están inscriptas en el linaje cervecero de ningún país ni en ningún legado familiar. Si Mental representa a alguien, es justamente a esta generación. Frente a lo clásico y lo establecido prefiere el remix de sabores, el zapping de estilos. Mental es una birra que apuesta por combinaciones increíbles. Quiere mezclar lo que nunca antes se probó. Allí donde alguien dice “eso no tiene sentido”, es la invitación a probar a ver qué pasa.
INNATE CO.
The starting point for this project was to let go of artificial ingredients and embrace the benefits of natural ones. It sought to show that there is also science and accuracy in organic components. This is how Innate Co. is born. A brand that produces natural, science-based natural supplements, promoting a conscious and healthy lifestyle. We were asked to develop the visual identity and communication of the brand. We worked on the complete branding project, from its conceptualization to its visual development.
SELVA COSMETICS · Branding
SELVA es un centro de Dermocosmética & Beauty ubicado en la provincia de Córdoba. La marca propone un abordaje integral en el cuidado del cuerpo, entendiendo que la relación con el mismo tiene conexiones profundas. Como complemento a sus servicios ofrece productos propios como cremas, jabones, lociones, entre otras. El desarrollo abarcó la conceptualización, el branding y el diseño de packaging.
DOGGYSTYLE
[EN] Doggystyle is a butcher's shop for dogs that specializes in the production of the highest-quality natural food. Through an ironic and fun concept, we seek to show dogs as special beings, who need special treatment. We worked on the entire branding process, developing the brand's concept and communication, its visual universe, and its product packaging. / [ES] Doggystyle es una carnicería para perros, que se especializa en la producción de alimentos naturales y de altísima calidad. A través de un concepto irónico y divertido, buscamos mostrar a los perros como seres especiales, que necesitan tratos especiales. Trabajamos en todo el proceso de branding, desarrollando el concepto y la comunicación de la marca, su universo visual y el packading de sus productos
DARKROOM COSMETICS
Darkroom is a men's cosmetics brand that breaks the mold in the beauty market, generally oriented toward a female audience. We wanted to create an exciting story from the name, as well as something out of the ordinary in the industry, and we took on that challenge. We created the whole branding of the brand, taking as a starting point the idea of putting in the light things that until now had only happened in the dark. We generated a concept that proposed that make-up should not "cover-up" or "hide" certain features of our face but rather highlight them. From there, and considering the brand's name, we proposed "coming out into the light" and showing the best version of ourselves at all times and in all places. This decision was translated into the brand's narrative and served as the starting point for developing the entire graphic universe. Darkroom comes not only to enhance men's physical features but also to highlight their personalities.
BA:NU SKINCARE
Ba:nu is a beauty brand that focuses on falling in love with our skin. The brand narrative centers around the concept of pure love. And it proposes a sincere mutual care agreement between people and their bodies. This project consisted of developing the whole branding. The main idea behind the brand's concept and aesthetics was the softness and purity related to the skin and how each one takes care of it with love and tenderness. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media, and packaging.
Arquido • Branding
Arquido es una comunidad educativa de arquitectura, que busca democratizar conocimientos, generando una apertura total de contenidos e ideas, para darle la posibilidad a la gente, de acceder a información pertinente y a herramientas útiles, con el fin de realizar anteproyectos y visualizaciones arquitectónicas de calidad. El proyecto consistió en el rediseño de la identidad visual y la conceptualización de la marca.
Club Social Aguaducho • BRANDING
Esto es Club Social Aguaducho, un lugar que se puede disfrutar jugando al pádel, comiendo algo rico en el bar, o hasta mirándolo por una pantalla como estás haciendo vos en este momento. Para este proyecto trabajamos el naming, la conceptualización, tono de marca y la identidad.
FESTIVAL DE ARTE JOVEN 20/19
El Festival de Arte Joven, es una experiencia que combina exposiciones de arte contemporáneo, música y espectáculos al aire libre. En 2019, desarrollamos la identidad de su primera edición. El proyecto nació bajo un concepto claro: poner en el centro de la escena, a todas esas expresiones que nacen en los márgenes, para darles notoriedad en un mismo festival. Un trabajo que, desde su génesis, nació para darle vida al arte.