Otros proyectos

BACILE * PERSONAL BRANDING
Bacile is my surname as well as my personal brand name, for which I started the process of creating a visual identity in 2020. Long overdue, I thought my graphic image needed a more professional and consistent refresh, and the main concept appears as a representation of my own skillset: graphic design and animation combined to create compelling and hypnotic communication. The concept responds to the visuals in their purest form. No fancy words, no long manifesto, no unbelievable promises. Just the graphics, open to the viewer's own conclusions.
KNITTED CITY™
Knitted City is an international CG Studio that offers CG stills, animation, interactive experiences & art direction services. And this project consisted of developing the branding for the studio. The starting point for the brand's concept and aesthetics, was the idea of Knitted City as an open and great place to work. It’s related to the brand’s name, which tells the story of a united community of people from all over the world. We tried to represent the idea of a great ecosystem of work that attracts talents worldwide. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media and website.
Arquido • Branding
Arquido es una comunidad educativa de arquitectura, que busca democratizar conocimientos, generando una apertura total de contenidos e ideas, para darle la posibilidad a la gente, de acceder a información pertinente y a herramientas útiles, con el fin de realizar anteproyectos y visualizaciones arquitectónicas de calidad. El proyecto consistió en el rediseño de la identidad visual y la conceptualización de la marca.
MISIONES ℗ Provincia
[EN] Misiones is a branding project we developed for Argentina's province. The idea of growth was the starting point, which served as focus for the whole development. Inspired by the exuberant nature of this province and its constant evolution thanks to tourism and local industry, we concluded that Misiones is a wealthy place where good things grow. . [ES] Misiones es un proyecto de branding que realizamos para esta provincia de la Argentina. El punto de partida, que sirvió de eje para todo el desarrollo, fue la idea de crecimiento. Inspirándose en la exuberante naturaleza de esta provincia, y en su evolución constante gracias al turismo y la industria local, se llegó a la conclusión de que Misiones es una provincia rica, donde las cosas buenas crecen.
FIASCO©
FIASCO© is a designer clothing brand, reborn from the ashes of branding projects, rejected by different clients. It is the reincarnation of many brands that did not see the light of day, in one that did. They are unique, unrepeatable and artistic t-shirt…
BA:NU SKINCARE
Ba:nu is a beauty brand that focuses on falling in love with our skin. The brand narrative centers around the concept of pure love. And it proposes a sincere mutual care agreement between people and their bodies. This project consisted of developing the whole branding. The main idea behind the brand's concept and aesthetics was the softness and purity related to the skin and how each one takes care of it with love and tenderness. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media, and packaging.
MENTAL BEER · Branding
MENTAL BREWING CO. es una cerveza a la que no le importa la tradición. Sus variedades son accidentales, no están inscriptas en el linaje cervecero de ningún país ni en ningún legado familiar. Si Mental representa a alguien, es justamente a esta generación. Frente a lo clásico y lo establecido prefiere el remix de sabores, el zapping de estilos. Mental es una birra que apuesta por combinaciones increíbles. Quiere mezclar lo que nunca antes se probó. Allí donde alguien dice “eso no tiene sentido”, es la invitación a probar a ver qué pasa.
Club Social Aguaducho • BRANDING
Esto es Club Social Aguaducho, un lugar que se puede disfrutar jugando al pádel, comiendo algo rico en el bar, o hasta mirándolo por una pantalla como estás haciendo vos en este momento. Para este proyecto trabajamos el naming, la conceptualización, tono de marca y la identidad.
LOGOFOLIO 2018/2020
LA LIBERTAD TNC & BACILE LOGOFOLIO 2018/2020: Selva, Tundra, AlquiloParticular, Peita, Grand Tour Catalunya, De La Rosa Tulum, Cow Co., Arquido, Run Altas Cumbres, Festival de Arte Joven, Reversible Estudio, 25 Watts, Bacile Studio, Aguaducho, Sincero, Lykke, Mental, Pangea.
FESTIVAL DE ARTE JOVEN 20/19
El Festival de Arte Joven, es una experiencia que combina exposiciones de arte contemporáneo, música y espectáculos al aire libre. En 2019, desarrollamos la identidad de su primera edición. El proyecto nació bajo un concepto claro: poner en el centro de la escena, a todas esas expresiones que nacen en los márgenes, para darles notoriedad en un mismo festival. Un trabajo que, desde su génesis, nació para darle vida al arte.