BACILE* & La Libertad [TNC]    ·    Y/2022




Otros proyectos

LOGOFOLIO/2021
LA LIBERTAD TNC & BACILE LOGOFOLIO [2021] Hito, Not Your Mona, Far Far, Manifiesto, Utopía Colors, Dit, Zür, Calandria Norte, Gratitud, A Mar, Calandria Mall, Casablanca, Filadd, Innate, Framex, CoAgro, Caseland, Mercado San Antonio, Misc.
FIASCO©
FIASCO© is a designer clothing brand, reborn from the ashes of branding projects, rejected by different clients. It is the reincarnation of many brands that did not see the light of day, in one that did. They are unique, unrepeatable and artistic t-shirt…
FESTIVAL DE ARTE JOVEN 20/19
El Festival de Arte Joven, es una experiencia que combina exposiciones de arte contemporáneo, música y espectáculos al aire libre. En 2019, desarrollamos la identidad de su primera edición. El proyecto nació bajo un concepto claro: poner en el centro de la escena, a todas esas expresiones que nacen en los márgenes, para darles notoriedad en un mismo festival. Un trabajo que, desde su génesis, nació para darle vida al arte.
INNATE CO.
The starting point for this project was to let go of artificial ingredients and embrace the benefits of natural ones. It sought to show that there is also science and accuracy in organic components. This is how Innate Co. is born. A brand that produces natural, science-based natural supplements, promoting a conscious and healthy lifestyle. We were asked to develop the visual identity and communication of the brand. We worked on the complete branding project, from its conceptualization to its visual development.
BACILE * PERSONAL BRANDING
Bacile is my surname as well as my personal brand name, for which I started the process of creating a visual identity in 2020. Long overdue, I thought my graphic image needed a more professional and consistent refresh, and the main concept appears as a representation of my own skillset: graphic design and animation combined to create compelling and hypnotic communication. The concept responds to the visuals in their purest form. No fancy words, no long manifesto, no unbelievable promises. Just the graphics, open to the viewer's own conclusions.
KNITTED CITY™
Knitted City is an international CG Studio that offers CG stills, animation, interactive experiences & art direction services. And this project consisted of developing the branding for the studio. The starting point for the brand's concept and aesthetics, was the idea of Knitted City as an open and great place to work. It’s related to the brand’s name, which tells the story of a united community of people from all over the world. We tried to represent the idea of a great ecosystem of work that attracts talents worldwide. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media and website.
Club Social Aguaducho • BRANDING
Esto es Club Social Aguaducho, un lugar que se puede disfrutar jugando al pádel, comiendo algo rico en el bar, o hasta mirándolo por una pantalla como estás haciendo vos en este momento. Para este proyecto trabajamos el naming, la conceptualización, tono de marca y la identidad.
LOGOS & MARKS Y/22
LA LIBERTAD TNC & BACILE STUDIO LOGOS & MARKS [2022] SWVL, TOKEN CARS, KNITTED CITY, SERRA, LOVELY PRODUCTIONS, SUPERFILIATE, LUV&LIFE, GO GLOBAL, LA MARY, DJUCE, URBO, MANSALVA, FIASCO, UNBOX, CREDO, MISIONES, BA:NU, MERCADO SAN ANTONIO, MEMBAH.
SELVA COSMETICS · Branding
SELVA es un centro de Dermocosmética & Beauty ubicado en la provincia de Córdoba. La marca propone un abordaje integral en el cuidado del cuerpo, entendiendo que la relación con el mismo tiene conexiones profundas. Como complemento a sus servicios ofrece productos propios como cremas, jabones, lociones, entre otras. El desarrollo abarcó la conceptualización, el branding y el diseño de packaging.
MERCADO SAN ANTONIO®
San Antonio es un mercado ubicado en Villa Carlos Paz, Córdoba, Argentina.
 Una propuesta muy particular, que no solamente ofrece alimentos frescos, locales y ricos, sino que además, promueve experiencias distintas para sus visitantes, y los invita a form…