SUPERFILIATE© · TURNING CUSTOMERS INTO FANS · Y/2022


Superfiliate is a brand that creates personalized shopping experiences that empower customers and creators to share their brand's stories online.

This project consisted of developing the whole branding.

The starting point for the brand's concept and aesthetics was the idea of making Superfiliate warmer and more friendly, transforming their customers into fans and their cold and transactional digital experiences into memorable and funny ones.

The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media, and website.


BACILE* & LA LIBERTAD (TNC)




BACILE* & La Libertad [TNC]    ·    Y/2022




Otros proyectos

BACILE * PERSONAL BRANDING
Bacile is my surname as well as my personal brand name, for which I started the process of creating a visual identity in 2020. Long overdue, I thought my graphic image needed a more professional and consistent refresh, and the main concept appears as a representation of my own skillset: graphic design and animation combined to create compelling and hypnotic communication. The concept responds to the visuals in their purest form. No fancy words, no long manifesto, no unbelievable promises. Just the graphics, open to the viewer's own conclusions.
INNATE CO.
The starting point for this project was to let go of artificial ingredients and embrace the benefits of natural ones. It sought to show that there is also science and accuracy in organic components. This is how Innate Co. is born. A brand that produces natural, science-based natural supplements, promoting a conscious and healthy lifestyle. We were asked to develop the visual identity and communication of the brand. We worked on the complete branding project, from its conceptualization to its visual development.
KNITTED CITY™
Knitted City is an international CG Studio that offers CG stills, animation, interactive experiences & art direction services. And this project consisted of developing the branding for the studio. The starting point for the brand's concept and aesthetics, was the idea of Knitted City as an open and great place to work. It’s related to the brand’s name, which tells the story of a united community of people from all over the world. We tried to represent the idea of a great ecosystem of work that attracts talents worldwide. The work included the visual identity, as well as its communication concept, copywriting, social media and website.
Arquido • Branding
Arquido es una comunidad educativa de arquitectura, que busca democratizar conocimientos, generando una apertura total de contenidos e ideas, para darle la posibilidad a la gente, de acceder a información pertinente y a herramientas útiles, con el fin de realizar anteproyectos y visualizaciones arquitectónicas de calidad. El proyecto consistió en el rediseño de la identidad visual y la conceptualización de la marca.
MENTAL BEER · Branding
MENTAL BREWING CO. es una cerveza a la que no le importa la tradición. Sus variedades son accidentales, no están inscriptas en el linaje cervecero de ningún país ni en ningún legado familiar. Si Mental representa a alguien, es justamente a esta generación. Frente a lo clásico y lo establecido prefiere el remix de sabores, el zapping de estilos. Mental es una birra que apuesta por combinaciones increíbles. Quiere mezclar lo que nunca antes se probó. Allí donde alguien dice “eso no tiene sentido”, es la invitación a probar a ver qué pasa.
MERCADO SAN ANTONIO®
San Antonio es un mercado ubicado en Villa Carlos Paz, Córdoba, Argentina.
 Una propuesta muy particular, que no solamente ofrece alimentos frescos, locales y ricos, sino que además, promueve experiencias distintas para sus visitantes, y los invita a form…
MISC.™ APPAREL BRANDING
En lo diverso está la riqueza. No solamente en los diferentes gustos musicales que tenés con tus amigxs, o en la discrepancia política con algúnx familiar lejanx. La riqueza de la que hablamos, la encontrás también en una mecha de color rosado. En unas medias de pares distintos. En un tatuaje. En la defensa de una postura. En un tweet. O en un corte de pelo distinto. Abrirse hacia lo imprevisto amplía los horizontes. Los horizontes estéticos, culturales, sociales, pero sobre todo mentales. Lo diverso está en esa libertad de poder ser y hacer cualquier cosa. Siempre que esa cosa, sea lo que uno quiere. La riqueza de la que hablamos florece cuando somos nosotrxs mismxs. Cuando entendemos que lejos de separarnos, esa diversidad nos une.
FIASCO©
FIASCO© is a designer clothing brand, reborn from the ashes of branding projects, rejected by different clients. It is the reincarnation of many brands that did not see the light of day, in one that did. They are unique, unrepeatable and artistic t-shirt…
PANGEA · Branding
Pangea es una marca de indumentaria y billeteras ecológicas de Córdoba, Argentina. Que a través del concepto propuesto en este proyecto, no busca marcar diferencias, sino encontrar similitudes entre las personas del mundo. Unidas por sus gustos a la hora de vestir, por sus ideales, por sus creencias... El proyecto, consistió en la creación del concepto comunicacional para la marca, y en todo el desarrollo de branding.
LOGOFOLIO/2021
LA LIBERTAD TNC & BACILE LOGOFOLIO [2021] Hito, Not Your Mona, Far Far, Manifiesto, Utopía Colors, Dit, Zür, Calandria Norte, Gratitud, A Mar, Calandria Mall, Casablanca, Filadd, Innate, Framex, CoAgro, Caseland, Mercado San Antonio, Misc.